Старая норвежская документалка о жизни послевоенной страны. Мы видим парки Осло, ботанический сад, овечью ферму и кинотеатр под открытым небом для детей.
NO. En film om Oslos parker. Vi er innom Studenterlunden, Stensparken, Slottsparken, Frognerparken med Vigelands barneferge, St. Hanshaugen og Botanisk Hage på Tøyen. Vi ser endel av den nye given for å gi Oslo en ansiktsløftning: "nybrottsområdene" i Iladalen og på Torshov, med saueprosjekter, konserter og friluftsteater for barn.
Produsert for Oslo kinematografer.
Filmen ble digitalisert som del av et samarbeidsprosjekt mellom Oslo byarkiv og NFI/Filmarkivet Nasjonalbiblioteket.
EN. A film about Oslo's parks. We are at Studenterlunden, Stensparken, Slottsparken, Frognerparken with Vigeland's children's ferry, St. Hanshaugen and Botanical Garden on Tøyen. We see some of the new given to give Oslo a facelift: "The Breakthrough Areas" in Iladalen and Torshov, with sheep projects, concerts and open air theater for children.
Director: Ulf Greber.
Norway, 1949.
Language: Norwegian.
Download Det gror mellom steinene. 1949.
NO. En film om Oslos parker. Vi er innom Studenterlunden, Stensparken, Slottsparken, Frognerparken med Vigelands barneferge, St. Hanshaugen og Botanisk Hage på Tøyen. Vi ser endel av den nye given for å gi Oslo en ansiktsløftning: "nybrottsområdene" i Iladalen og på Torshov, med saueprosjekter, konserter og friluftsteater for barn.
Produsert for Oslo kinematografer.
Filmen ble digitalisert som del av et samarbeidsprosjekt mellom Oslo byarkiv og NFI/Filmarkivet Nasjonalbiblioteket.
EN. A film about Oslo's parks. We are at Studenterlunden, Stensparken, Slottsparken, Frognerparken with Vigeland's children's ferry, St. Hanshaugen and Botanical Garden on Tøyen. We see some of the new given to give Oslo a facelift: "The Breakthrough Areas" in Iladalen and Torshov, with sheep projects, concerts and open air theater for children.
Director: Ulf Greber.
Norway, 1949.
Language: Norwegian.
Download Det gror mellom steinene. 1949.
Det gror mellom steinene. 1949. |
No comments:
Post a Comment